onsdag 19 maj 2010

Räkan på mackan fick hjärtstopp och lilla kissejäveln är så söt

Jesus, vilken bra natt jag hade på jobbet. Det var som att jag var räkorna på mackan, parmesanen på pastan eller varför inte grädden på tårtan.
Allt bara flöt på, nemas problemas med någonting liksom.
Sedan att vädret idag talade om att det är nästan, nästan sommar gör ju inte saken sämre.
Nu är det bara två nätter kvar sedan är det ledig hela helgen.

När jag tänker efter så var det inte helflyt faktiskt, jag fick ju lov att ta fram verktygslådan en sväng och kolla över hydralen på liften. Men vad tusan, det var inget jag kunde lösa där på rotfläsk så det var bara att torka rent verktygen och stoppa tillbaka dem.
Men killen som satt i trailern bredvid mig och hade rast fick ju lite underhållning under tiden. För det måste väl ha varit någonting med det som var spännande eftersom han glodde oupphörligt på mig medan han satte i sig sitt wienerbröd och sin kopp kaffe. Eller vad det nu var han mumsade på.
Nåja, om jag nu förgyllde hans dag så var ju det bra.

Fick nästan hjärtattack vid ett lossningsställe också. Det är ett av de där läskiga ställena och när jag lossar där har jag, liksom sniglarna, ögonen på skaft. Plötsligt ser jag att det står en person i röd jacka precis vid kajen och jag hoppade nog en dm över marken och hjärtat stannade nästan. Det blev så där kallt i huvudet och det känns som att huvudsvålen krullar ihop sig och blir för liten för skallen.
Sedan såg jag att det var en tjej med en hund i ett snöre. Då blev jag lugnare men jag undrar ju lite över varför man går på promenad med hunden klockan halvfyra på morgonen.

-Lilla kisse jävel, du är så söt! -Din förbaskade kisse!
Ja, så sa just Tvåan till lillkatten och kramade henne.
Okeeeeeej.

Nu. Tv, kaffe och ladda inför jobbnatten.

Over and out

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren. Jo tiden flyger fram, men det känns som en evighet som du skrev. Får försöka tänka på annat som som ger mig positiva sidor. Kramen!

    SvaraRadera