onsdag 3 augusti 2011

Poolhäng hos Chaffismorsa

Träffade en god vän igår och tog en promenad i det härliga vädret. Det var länge sedan jag träffade henne och vi hade mycket att ventilera. Hon skulle iväg och jobba sedan så jag passade på att lura på henne lunch så att hon skulle slippa gå hem och göra det innan jobbet. Det får väl räknas som dagens goda gärning.
Mitt i lunchen dök Oxfilén upp som gubben i lådan. Lite lång i ansiktet blev jag för han hade ju arbetsdag. 
Han bara längtade efter mig och ville se mig en stund på lunchen.
Härliga, underbara människa säger jag och mår så där rosa och luddigt i bröstkorgen.

Oxfilén och jag trotsade det iskalla vattnet i poolen igår och vräkte oss i, graciöst som två flodkor. Men det var faktiskt jätteskönt när man väl kommit i och vant sig vid isbitarna som guppade omkring. Vi låg faktiskt i en längre stund och njöt av att slippa känna oss som kokta kräftor. Alla mina barn missade dessutom att vi var i så det var gott om plats. Bonusungen dök upp, men en minut för sent för då var vi redan upp ur det blå och torkade i kvällssolen. 

Nu tar jag med mig boken som för övrigt är skitdålig och lägger mig på soldäcket och njuter av att det är sommar och att jag har semester ännu ett tag till.

Over and out

1 kommentar:

  1. Ja det var dagens goda gärning! Lunchen var ybergod med, det gjorde du bra. :) Tack igen.
    Vi får se till att vi får inte vänta så länge innan vi ses nästa gång. Tack för jag fick ventilera mig för dig. Ja jag blev bra paff när Oxfilén kom, ja han sa ej så mycket. Han var mest på din mun... ha ha. Men vet du! Fy fabian vad ni är fina tillsammans! =)
    Kramen!

    SvaraRadera