tisdag 9 augusti 2011

Smackig kaka och urusel läsning

Tänkte att vi skulle motionera lite igår. Man har ju liksom lagt på sig lite under semestern (lite var nog en underdrift så det är verkligen dags att motionera lite. Nej, mycket. Sluta äta en massa smack och dricka öl vore nog inte heller så dumt). Vi bestämde oss för att starta promenaden hos Oxfiléns syster och hennes familj och lämna av hennes lilltös kläder som blivit kvar här sedan de var här och fikade och lilltösen spillde på sig saft. Jo, den planen var väl sådär eftersom de bjöd på fika. Smackig kaka var ju inte direkt vad jag behövde, i alla fall inte min kropp, min själ däremot log med hela ansiktet.
Det blev en promenad också men inte så där så att det kändes att det var någon motion.
Men nästa vecka börjar allvaret igen och då brukar det reda ut sig ändå. Några veckor på det helvetesplejset så har man tappat fyra fem kilo (JAG VILL INTE!!!) (Jo, alltså jag vill gärna tappa en fyra fem kilo men börja jobba vill jag då rakt inte!)

Igår blev det hastigt och lustigt bestämt att Ettan ska dra iväg till storstaden till sin bästa kompis några dagar. Så inhandlade biljetter och skjutsar iväg han till ett tåg idag. Hoppas på att han får det trevligt där och att jag får tag i pengar utan att ha ett VISA kort idag. Får väl göra som man gjorde förr, gå in på banken och göra ett uttag. Läskigt, sådant är man ju inte van vid precis.

Nu ska jag läsa lite mer i den urusla boken jag läser så att den bara tar slut någon gång, den håller på att sabotera hela semestern.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar