måndag 12 november 2012

Fnas fanns!

Igår började jag googla barnprogram igen för jag fnular vidare på det där med programmet Fnas som jag har nämnt tidigare i bloggen. Jag liksom minns det där programmet lite men inte riktigt ändå. Jag har liksom för mig att det var någon slags fickludd det handlade om och i ett avsnitt vill jag minnas att ägaren av byxorna, som Fnas bodde i, hade köpt en chokladkaka som smälte och höll på att dränka Fnas. Men innan Fnas gick en säker död till mötes i form av chokladdrunkning så räddades han av att byxägaren helt sonika smetade upp sin kladdiga chokladkaka ur brallan. Fnas själv var liksom två ögonglober och ståltråd invirad i gasbinda.
Det här låter helt sjukt, jag vet, men plötsligt fanns en kommentar på ett jättegammalt inlägg i min blogg där en anonym person skrev att hen mindes Fnas. 
Alltså fanns det! Det är inte jag som är tokig i huvudet, det är den som skrek och producerade Fnas som eventuellt har en skruv lös. 
Fast jag tror att jag tyckte det var bra. 

1 kommentar:

  1. Jag minns definitivt Fnaset. Någon gång på 80-talet sändes det som barnprogram.
    Jag har alltid trott att det var Staffan Westerberg som gjorde Fnaset, men det kanske inte stämmer. Fast det kunde ju stämma, för han har väl alltid haft en skruv lös i sina produktioner.

    Länge ska vi minnas kvalitetsproduktionen Fnaset! 😆😆😆

    SvaraRadera