måndag 19 november 2012

Paj, gott eller ont?

Rabarberpaj eller smärta?
Önskar så att man fick välja sin paj, då hade jag lätt valt blåbärspaj, varm med vaniljsås. Riktig vaniljsås med svarta prickar av vanilj i.
Den här känslan av att kroppen är paj kan jag vara utan.
Doktorn idag, se vad det blir. Rädd att hen ska säga att det är psykosymatiskt, du kan gå hem nu och åk till jobbet i morgon och lev lycklig i alla dina dagar, hej, hej.
Då går jag sönder fullständigt. Jag kommer inte orka stå på mig om det är en sån där avviftande skitdoktor som säger: Ta några alvedon och se till att sova ordentligt och drick mycket vatten.
Då kommer jag gå hem, inte ta några alvedon, inte sova och absolut inte dricka mycket vatten. Men framför allt så kommer jag att bryta. Tokbryta ihop och bli en våt fläck på mattan. Torka in där och liksom försvinna, som vätska som dunstar bort.
Håll tummarna för att jag får hjälp så pajen kan bli av blåbär. Eller möjligen en sån där ananashistoria.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummen för dig idag. Jag vet hur nervöst det kan vara om huruvida doktorn ska förstå eller ej. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, Anna, det hjälpte! :)

    SvaraRadera