torsdag 15 november 2012

Natten

Har alltid gillat natten. Det är tyst och stilla, lugn och ro. Det skumma är att jag alltid får massor av kreativa tankar då och lust att renovera, måla tavlor, skriva böcker, starta företag osv, osv i all oändlighet. Jag kan fyllas av så starka känslor av kreativitet att jag måste tvinga mig själv att ligga kvar i sängen för att jag inte ska gå upp och göra en väggmålning, snickra ett kryddskåp eller virka sjuttiotvå grytvantar.
Alltså kan man tänka sig att nattjobbet borde passa mig som handen i handsken och det gör det nog egentligen. Men hur kul och enkelt är det att kombinera med en familj? Nej, inte så värst.
Och dessutom är det inte så kreativt givande att köra långtradare, även om det är jävligt roligt emellanåt.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar