torsdag 22 november 2012

Kvalifikationer för ett arbete

Har ju funderat på det här med nytt jobb ju och kom att tänka på ett arbete som skulle passa mig perfekt och dessutom är det säsong för det nu; snöpinne. Ni vet de där orange pinnarna som står efter vägarna för att visa plogbilen var vägen går under snön. Jag passar ju perfekt.
Fnular vidare och konstaterar att lyktstolpe kan fungera om jag bara skaffar en hatt med en lampa i, men det kanske ingår i arbetsklädseln för lyktstolpar? Fast jag är nog kanske för kort.
Tänkte ett tag söka som bärande stötta på en altan här i kvarteret men insåg att jag är trött på fysiskt krävande arbeten och kroppen klarar nog inte det.
Såg att det låg ute en tjänst som kvastskaft, den har jag sökt.

Ni fattar va? Stel som en pinne var ordet.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar