fredag 23 november 2012

Ge benknotorna frid

Ni har hört talas om skelettkvinnan va? Jag blev som jag brukar bli när jag hör talas om märkliga livsöden lite  fascinerad och har nu läst ungefär det mesta som skrivits om henne på nätet.
I mina ögon är den här damen en mycket, mycket, mycket märklig kvinna. Mycket!
Hur sjutton kan man tända på att slicka på en gammal döskalle? Det över går då i alla fall mitt förstånd med hästlängder. Nej, fy, gräv ner de stackars benen och låt dem få ro. Vill man lajja med skelett får man väl köpa sig ett i plast.
Vissa vill ju ha det till att det inte spelar någon roll eftersom skeletten ju ändå är döda (no shit, är de det?!) Men det är väl egentligen inte det som det handlar om? Det handlar väl om respekt, gentemot människan.

Som jag har läst så verkar det som att hon hade ett litet "kit" redo för att ge sig ut och gräva (!). Det känns ännu mer bizzart! Skulle hon gå ut och gräva upp ett skelett och stoppa ner i bland sina lakan i sängen (som hon ju för övrigt verkar ha gjort med sina skallar och benknotor)? Brrrr!

Nej, stoppa henne i finkan ett tag, visst, men framför allt, ge kvinnan hjälp för det här kan ju bara inte vara normalt!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar