måndag 4 februari 2008

Första bloggen...

Söndag. Varför är det så värdelöst med söndag? Det borde ju vara en trevlig dag eftersom man är ledig, men på något underligt sätt så känns alltid söndagen som att det är en "ledig på nåder-dag". Men det är väl för att man vet att det bara är timmar tills det är dags att åka till jobbet igen. Jag trivs på mitt jobb men ändå har jag någon slags mystisk jobbångest på söndagarkvällar. Dumt men sant.

I går var min pv och jag på krogen. Det var ett tag sen vi var ute, det är inte så lätt att få till det när man har kidsen hemma och så. Men igår var det dags för första gången sen i sommras. Jo, jo, satt hemma och lyssnade på hårdrock och skulle grunda lite med en öl eller så tänkte vi. Men ve och fasa, vi insåg snart att vi glömt att gå på Bolaget. *suck* Hur är det möjligt att glömma att gå på bolaget? Förfest utan alkohol, det gick bra det med. Hårdrock högt på stereon och hångel i soffan gjorde att vi fnittrade som tonåringar i baksätet på vägen in till stan.

Efter en nice middag ute med jysta kompisar så drällde pv och jag iväg till krogen. Jösses, nu kom jag plötsligt ihåg varför vi inte varit ute sen i sommras... Det fanns ingen på hela stället som verkade eller såg normal ut. Vi försökte ha roligt i några timmar och sen åkte vi hem till hårdrock och hångel i soffan istället. Mycket trevligare!

Nu ska jag fortsätta med min söndagsångest en tag till innan jag hoppar i bingen för några timmars sömn. I morgon är det dags att kuska runt lite i landet med lastbilen igen. Längtar redan.

Ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar