onsdag 13 februari 2008

Utslag av Volvo

I dag är det onsdag och jag är ledig från jobbet. Kan ju tala om för alla som inte är lediga idag att det är fruktansvärt skönt. Jag tänker efter att jag avslutat dagens bloggande lägga mig på soffan och sova en stund. Somnade sent i går, vaknade tidigt i morse och ikväll ska pv, äldsta sonen och jag på hockey, då vill man ju inte stå där och vara trött. Nej, nej det går ju inte för sig.

Yngste sonen håller på att räkna sina pengar i spargrisen idag för han har sett en lastbil med släp på macken som kostar 465 kr som han vill ha. Vi ska räkna och se hur mycket som fattas, för jag är rädd att det nog gör det... Men hur är det möjligt att en leksak som bara är plast kan kosta så mycket pengar? Okej om det hade varit en Scania åtminstonde, men det är ju inte ens det, det är en Volvo. (Oj, nu fick jag helt oförberett fullt av utslag på armarna, måste vara min Volvoallergi som spökar igen. Tur att jag har hämtat ut allergimedicin idag.)

Denna veckan på jobbet har varit otroligt lugn och fin. Har haft tid att byta lampor och städa ur hytten varenda dag. Det känns alltid skönt att slippa lämna bilen skitig med en eller ett par trasiga sidomarkeringar för att man inte orkar ha mer övertid än man redan har. Är man en eller ett par timmar sen hem är det inte roligt att stå och pilla med det i mörker och kyla.

Det händer verkligen ingenting spännande i mitt liv. Kanske för att jag har börjat blogga. Antingen hände det inget spännande förut heller men då tänkte jag inte på det, eller så har det helt enkelt slutat att hända något.

Köpte öronproppar idag. Som sagt, vi ska ju på hockey i kväll o grabben tyckte sist att det var sånt liv vid hejaklacken att han fick ont i öronen. Så jag inhandlade lite proppar till honom. Erkänner att jag köpte ett par till mig med, för det är verkligen ett jädra liv vid klacken. Men hade det varit en match med FBK hade jag struntat i propparna, men det är ju skilland!

Nehej, nu väntar en timme eller så på soffan.

Sitt o njut, vargtjut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar