lördag 16 februari 2008

Överlägsna gubbar och magsjuka

Åh, jag hatar det! I går lossade jag vid en butik som inte ligger på mitt ordinarie distrikt. Kommer till butiken och tre sura tanter öppnar porten och klämmer ansträngt fram varsitt hej när jag glatt sagt godmorgon. Jag frågar lite försynt var de vill ha varorna och en av de sura tanterna tittar på mig som att jag är något läskigt katten har släpat in, varpå hon säger; "Ja, därborta" och pekar lite obetydligt mot något hörn av lagret. Ja,ha tack så mycket, tänker jag och börjar lossa. Jag måste köra slalom med vagnar och pallar för de tre sura tanterna står ju givetvis mitt i vägen(och det klart, de måste ju stå just där och diskutera vem som sagt vad och vad Märta i kassan har för märkliga utslag eller vad det nu kan ha varit de skvallrade om).
Nåväl, tillslut dyker en varumotagare upp i form av herre i femtio + åldern. Och, jo då, han hjälper till och det går framåt. Samtidigt dyker en annan chaffis upp som ska lossa vid samma butik som jag. Han kommer släntrande med det där ansiktsuttryket; "oj, det är en tjej, suck, då kommer det att ta tid. Ja, hon är säkert nybörjare också, det är de ju allitd. För kärringar kan ju inte köra bil, det vet ju alla. Hö hö"
Han hjälper till och det är ju trevligt, om det inte varit för attityden att han gör det för att han tror att jag inte kan själv och inte för att bara vara hjälpsam.
Nåväl, godset är av och nu ska returern på. Och jo,då jag ska ha allting, det ska på vare sig det får plats eller inte.(Jag undrar hur det exakt tror att det ska gå till då? Ska jag trolla fram utrymme? Kanske binda fast det på taket av släpet? Eller hur tänker de liksom)
Åh, hela attityden hos både varumottagaren och den andra chaffisen fick mig att bara vilja kräkas!

Appropå kräkas så har vi magsjuka i familjen. Jag säger bara en sak: URK!
Bara en av fem, en så länge... Vi får se hur länge det håller i sig.

Jag ska på semmester om en månad, utomlands.(Nehe? Jag som trodde att du skulle tälta på Gotland och hyra cykel och kuska runt hela ön och glo på saltavlagringar i mars. Idiot är vad jag är) Jag har inte haft semmester på tre år så det ska bli otroligt skönt! Dessutom har jag inte varit utomlands på sisodär femton år. Känns som att det är på tiden.

I dag har jag städat och fejat lite hemma. Tyvärr så syns det ingen förbättring. Snabeldraken har pajjat så det blir till att damma hela huset med bordsdamsugen. Kan bli jobbigt. Bäst att köra igång direkt.

Hej o hå, lurvig tå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar