onsdag 6 februari 2008

Guldstjärna till barnen

Stora kidsen själva hemma nu i kväll, jag jobbade och pv var iväg på möte. Hade ett storgräl med flickan härom kvällen pga att hon slarvat med sina läxor, har varit roligare att leka med polarna än att plugga. Jo, det klart som korvspat, tycker det skulle vara roligare att lajja med lego än att åka till jobbet. Eller, nej jag tror faktiskt inte att jag skulle tycka det. Inte hon heller när jag tänker efter, tror inte hon är så förtjust i lego längre. Nåväl, både ni och jag fattar ju var jag vill komma, eller hur?
I alla fulla fall, så ringde jag hem ett litet tag innan jag skulle åka från jobbet för att höra hur det var och om jag skulle handla eller så. Då säger stora grabben att lillsyrran varit väldigt duktig och att hon gjort sin matteläxa ordentligt. Det som hon inte hade klarat hade han hjälp henne med och han själv hade fixat sina egna läxor också.
Mammas hjärta smälte som en stor, fet klick med margarin i solsken. I bland är det lätt att vara mamma.

Annars har det inte hänt ett skit roligt idag. Inget tråkigt heller för den delen, så det är bra med det. Var bara en vanlig dag, varken mer eller mindre. Tyvärr så får jag inte ta kväll riktigt ännu för jag ska iväg en sväng och hämta pv, verkar som att jag ska det typ nu, för nu ringer han och vill bli upphämtad.

Så det var allt för idag då. Klart slut, dumstrut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar