lördag 9 februari 2008

Full tårta!

I dag är min saknade tårtbit hemma! Känns så underbart att familjen är hel och att det inte saknas någon bit i tårtan. Lillgrabben somnade i bilen och sov sista timmen hem, vaknade i bilen när vi precis kom hem, sur som ättika. Men det gjorde inget, han var ju här. Storebror gav honom några av sina bilar och demonstrerade sin studslera och sen var allt frid och fröjd igen.
Jag känner mig konstig i kroppen, annorlunda på något sätt. Jag tror att jag känner mig... vänta nu, jag tror, ja, det är sant, jag är...

...lycklig.

Pv och jag var in till stan i dag och shopade loss lite. Det var extremt roligt för pv har äntligen fått pengar efter ett ganska långt uppehåll från allt vad inkomster heter. Att åka till stan och shopa och inte ens ta fram plånkan en enda gång, vilken lyx. Jag tror att det också bidrar till att jag känner mig lycklig idag. :-)

Såg en tonårig tjej på stan idag, hon hade på sig ett par grå, lite urtvättade mjukisbyxor med ett enormt gällihäng på. Fruktansvärt fult! Jag vet inte om det går som något slags mode just nu för jag såg sen flera tjejer i samma ålder med samma slags brallor. Blä, inte är det vackert. Men, smaken är som (gälli-)baken.

Nu ska vi se, vad händer i morgon? Jo, innebandymatch med barn nr 1. Jag tror det är hela planen för morgondagen. Inte mycket till plan men vad tusan, jag är ju ledig. Tror att jag kan få in "vila på soffan" i planen för morgondagen, vad tror ni om det?

Nehej, nu börjar det bli dags att slappa vidare på soffan, det är ju så jobbigt det här bloggandet.

Hej o tack, tennisrack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar