torsdag 16 juli 2009

Dagens inlägg som kom ut idag och inte igår för då hade det inte hänt.

I dag har jag haft inte en, utan två trevliga fikadejter. Vad skönt det är med trevliga människor som gör att man blir glad.

Jag hade tänkt mig att jag skulle klippa gräsmattan och rensa ogräs och fixa det envisa stoppet i avloppet idag(snyggt rim va?)Men inte blev det någonting med det inte. Det blev bara fika och äta hela dagen lång. Inte så bra för den så kallade figuren om man säger så.
När jag kom hem från den sista fikadejten så var Speciell vän vaken och hungrig och när vi dividerade som mest över vad vi skulle trolla fram att äta så ringde mamman och pappan och undrade om vi skulle komma och grilla hos dem. Så var problemet med maten löst och det tackar jag för.

Jag tror att det är en bålgeting någonstans i mitt kök just nu. Jag befinner mig just nu i detta kök och om jag ser den jäveln så skriker jag. De är inte trevliga någonstans. Jag hör bara ett väldigt dovt surr lite då och då så troligtvis är den stora besten instäng i ett skåp eller så och börjar nog att bli lite loj. Min förhoppning är att den ska bli så loj att den dör inom det snaraste.
För de som aldrig har haft missnöjet att se en bålgeting så kan jag meddela att de är högst obehagliga och jävligt stora.

Jävligt stora och jävligt obehagliga är också de stora spindlar som bor i mitt verktyg/spik/skruv/diverse rum nere i källaren. Där bor det monster som är minst en dm mellan ögonen. De är inte små någonstans. Nu för tiden så klarar jag av dessa bestar något så när bra och skriker inte halsen ur led längre även om jag tycker att de är högst obehagliga.
I morgon så måste jag konfrontera några av dem då pappan kommer över och ska hjälpa mig med avloppet. De bor nämligen i inspektionsluckan till avloppet. Jag bävar redan för att öppna där och se exakt hur många och hur stora de är.

Just nu är det obehagligt här i mitt kök. Det surrar läskigt av den troliga bålisen som jag inte vågar kolla efter och dessutom så bubblar det i avloppet hela tiden. Man hör hur det glubbar och bluddrar där nere fast ingen spolar med vatten någonstans i huset. Läskigt.

Ettan är med Speciell vän på jobbet idag. Bra, då håller han sig vaken sista natten han jobbar den här veckan. Ska bli roligt att höra sedan hur länge ettan orkade hålla sig vaken.

Nu tänker jag fly ner i sovrummet och stänga dörren hårt så att den surrande besten inte kommer åt mig.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar