onsdag 22 juli 2009

Sommartider, hej hej, jag pissar på dig

Sol
Vita klöver i gräsmattan
Solvarma körsbär
Sandig filt på stranden
Skrapade, bruna knän
Rabarberkräm med hårt bröd i
Getingsurr

Så minns jag mina somrar som barn. Framför allt minns jag dem som soliga. Vad hände med det? Regnet hänger tungt i luften och det är kallt.
Är det för att man är vuxen eller var det verkligen bättre väder när man var barn? Är det bara det att man minns det soliga, roliga eller var det varmt hela tiden?
Om det regnade när man var barn så var det varmt regn som man kunde springa runt i utan kläder.
Misstänker att grannarna skulle ringa polisen om jag löpte ut i bara mässingen på gatan i dag.

Moln och regn
För långt gräs (medges dock att det innehåller vita klöver)
Ruttna smultron
Strand?
Hela knän men blekare än magnecyl
Pizza
Spyflugesurr

Vuxensommar suger.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar