onsdag 15 juli 2009

Gårdagens inlägg som inte kom ut då, utan nu.

Ligger i min säng med laptoppen på magen. Lite halvtutig på rödvin efter en trevlig kväll med bland annat två av mina äldsta vänner. Så sjukt skönt att sitta med uppdragna ben, smutta på ett glas rött och prata.

Mitt nät har legat nere i någon vecka eller så och vilken katastrof det blir nu för tiden att vara utan nät. Det är inte klokt vad beroende man är! När man var en tös och bodde hos mamman och pappan så var inte Intenet uppfunnet, i allafall inte hemma hos oss.(Det är det i och för sig fortfarande inte hemma hos mamman och pappan). Senare så kopplade man upp sig mot ett tjutande modem, men bara medans man skulle surfa och kanske sitta en stund på ICQ.(Finns det ens nu för tiden?)
Nu är nätet en så självklar del av ens vardag att man inte ens tänker på att man har det, i allfall inte för än den dagen det inte fungerar.
När inte vårt nät funkar så funkar inte heller telefonen och inte heller tv:n. Någon som har en aning om hur tungt det är när man har tre barn vararv två är av lite äldre modell?

Speciell vän är på mitt jobb och jobbar.
Sängen känns stor som en ocean när inte han är här.
Själv känner jag mig som vanligt när vi inte är på samma ställe;
halv.

Men rödvin och akut sömnbrist har den inverkan på mig att jag skulle kunna somna som en sten var som helst och när som helst så jag borde kunna klara det nu med. Men sammtidigt så vill jag inte somna för jag vill att speciell vän ska ringa först och säga godnatt och låta mig tvinga honom att han måste lova att han ska komma hem.
Men det är svårt att hålla sig vaken när det ligger ett par lunsar och snarkar och man har varit vaken i ett stäck sendan halv åtta i går kväll.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar