torsdag 30 juli 2009

En luns och en flodhäst

Två hundar.

De busar och river det mesta som kommer i deras väg.
De hårar något ofantligt för att vara korthåriga båda två.
De smutsar ner i sängar, soffor och andra möbler.
De försöker smygsova i sängen när man har somnat.
De drägglar nåt ofantligt på golv, väggar, människor, katter och möbler.
De kissar på golvet ibland.
De skiter på golvet i bland när de är kassa i kistan.
De skitar ner och hårar i bilen.
De gräver gropar i gräset.
De står i vägen när man lagar mat.
De vill helst följa efter mig överallt och då menar jag överallt.
De tigger.
De smygligger i sofforna.
De lurar barnen till att få sova i deras sängar och soffor.
De drar armarna ur led på mig genom att gå åt olika håll när jag rastar dem.

Men ändå.
Jag älskar de här dräggliga och odrägliga gynnarna hur mycket som helst.

Over and out

3 kommentarer:

  1. ..alltså..det låter ju skitmysigt att ha hund ;)det är det där med dräggel då..hmm.. ;)Hoppas du mår bättre idag! Kram=)

    SvaraRadera
  2. hör av dig när du ska neråt landet och hälsa på gammla vänner :-)
    over and out

    SvaraRadera
  3. Chaffismorsa30 juli, 2009

    Ja, det är skitmysigt med hund. Nästan alltid... Men ibland är man färdig att strypa dem med sina bara händer ;)
    Mår allt lite bättre.

    Anonym:
    Jamen självklart! Den viktigaste av dem alla! :)

    SvaraRadera