lördag 18 juli 2009

Jag, ett svekfullt stycke

Samvete som gnager på mina inälvor.
Jag känner mig som en skurk mot Speciell vän.
Han har suttit hur många nätter som helst med mig i lastbilen och i dag frågade han om jag kunde hålla honom sällskap i dag och jag sa...
...nej.

Nej.

Visseligen ligger jag inte på latsidan för nu finns det faktiskt golv utan hundhårsheltäckningsmatta i huset. Jag har inte kommit in i duschen ännu för jag har dammat, damsugit och torkat alla golv.
Men varför känns det inte bra inuti då?
Varför känner mig mig som den elakaste i världen?

Fan också.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Måste jag säga att "dåligt samvete"-sjukan oftast är oerhört kvinnligt...?

    SvaraRadera
  2. Tror det. Fast då är S.v. lite tjejig av sig i såfall. Han är ganska duktig på att älta och ta på sig all världens promblem. Fast det klart, allt dåligt i världen måste ju vara hans fel och ska sonas. Bäst att ge han femtio piskrapp redan ikväll ;)

    SvaraRadera