fredag 3 juli 2009



Så här såg det ut i morse när jag kom till näst sista lossningen. Naturligtvis så hade jag just det stället både på bilen(bild 2) och släpet(bild 1). Som tur var så har det varit enorma översvämningar där under några veckor från och till så de hade lagt ut en landgång av lastpallar så att man kunde ta sig fram till dörren utan att ta fram vadarstövlarna. Min arbetskamrat fick ha med sig gummistövlar flera dagar förra veckan för att ens kunna ta sig till dörren.
Förutom missödet med översvämningen så var natten över lag bra.
Men nu är det ännu bättre för nu sitter jag på min altan och njuter av sommarnattsvärmen och är ledig i tre nätter framöver.

I dag har Speciell vän och jag badat hela dagen. Speciell väns ena syster med en skock kids dök upp och var badsugna och det passade ju oss bra som också var det. Plask, plask.
Ettan och tvåan drog iväg till kompisar och trean blev lite moloken var på Speciell väns syster tog med honom hem några timmar för att leka med hennes barn. Plötsligt var vi själva hemma, bara Speciell vän och jag. Vad gjorde vi då tror ni?
Slängde oss i poolen så klart!
Busade i vattnet, sprutade på varandra med vattenpistoler och gapade och skrek. Det vill säga allt vi brukar säga till barnen att de inte ska göra.
Ack så kul det kan vara att ha barnasinnet kvar.

Sen när vi skulle hämta trean så passade vi på att åka till djuraffären för att införskaffa lite mat till Leffe och Sigge. De kan ju inte leva bara på sallad de behöver ju lite sköldismums också.
Sen drog vi till en känd snabbmatskedja och köpte mat och varsin stor päronmilkshake. Det hade jag längtat efter hela dagen. Tyvärr så smalt den rackaren så fort att den knappt var kall när man väl ätit upp maten och äntligen skulle få slurpa i sig den. Men det var gott ändå.

Speciell vän jobbar i natt nu när jag är ledig. Det suger rätt så bra kan jag säga. När jag äntligen är ledig vill jag ju vara med han och då jobbar han. Fast det blir gott när vi får löning, man får tänka på det. Nyss ringde min jobbtelefon som han har lånat av mig och jag undrade vad han behövde hjälp med. Men jag misstänker att telefonen ringde mig utan att Speciell vän visste om det för det enda jag hörde var skrammel och steg så det var nog bara telefonen som längtade efter sin matte och inte han som längtade efter sin flickvän. *fniss*

Nu tänker jag gå ner i källaren och läsa en bok, eller som det brukar bli, somna i en bok. I morgon ska jag upp skapligt och åka med lillhunden till veterinären för att vaccinera han. Får se vad han tycker om det.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar