lördag 18 juli 2009

Vad tar ödet mig på för spännande äventyr idag tro?

I går var det kalas för lillskrutt hemma hos exet och hans tjej. Jag var lite lätt nervig inför det då jag skulle träffa mina fd svärföräldrar för första gången på typ fem år eller så. Det gick bra och det kändes faktiskt avspänt och okej. Lillskrutt blev nöjd med presenter och tårtor och det var rent allmänt frid och fröjd.

Förövrigt blev inget gjort, inte ens sova lyckades jag med. Med andra ord, natten på jobbet var inte rolig. Men jag höll mig med nöd och näppe vaken rundan igenom och kom hem med torra skor och alla lemmar i behåll. Det flöt faktiskt på riktigt bra och den stora översvämningen hade äntligen lagt sig och det var torrt och fint där nu. Till och med mitt värdelösa tankkort fungerade så att jag slapp att åka på diselångor. Fantastiskt.
Speciell vän är på jobbet nu och alla barn är på andra ställen än hemma vilket innebär att jag är solokvist hemma. Ja, förutom alla kreatur i olika storlekar då. Men dem kommer man ju aldrig undan.

Dagens borde lista ser ut som följer:
Äta
Tvätta
Damma
Damsuga, torka golv
Rensa ogräs
Klippa gräs
Städa och tvätta två bilar

Dagens kommer troligen att hända lista ser ut som följer
Äta
Duscha
Somna på soffan

Vi får se vad som händer.
Jag börjar med äggröra och ser vart ödet tar mig.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar