tisdag 28 juli 2009

Ko svinigt sjuk i fågelinfluensa

Ont i halsen,
ont i huvudet,
ont i kroppen.
Jag är sjuk och mår som en påse med skridskor. Inte vilken påsen med skridskor som helst utan en med enbart oslipade grillor.
Fy för den lede vad ledsamt och jobbigt det är att vara sjuk.
Ja, då har man fått svininfluensan då, tänkte jag i natt och är ändå glad att jag klarat mig undan de andra djurrelaterade sjukdommarna. Det vill säga, fågelinfluensan (som ju skulle vara ironi om jag fick med tanke på vad jag tycker om de äckliga kräken) och galna kosjukan.
Skämt och sido, den sviniga sjukdommen kanske inte är något att skratta åt.
Vi får se.
Men en liten förkylning är ju inte mycket att gnälla om, det finns ju de som är sjuka på allvar. Jag skickar en tanke till dem och rycker upp mig ur ömkningsträsket.
Vad ska jag göra resten av dagen då?
Film, sova, läsa, sova, äta, sova.
Ja, ungefär så.

Over and out

2 kommentarer:

  1. usch..låter helt bedrövligt det där ju =/..vila,vila och vila nu..krya på dej! Kram!

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa29 juli, 2009

    Ska bli!
    Soffa, isglass och kaffe.

    SvaraRadera