tisdag 15 januari 2013

A tycker att C är dum i huvudet. B orkar inte ens bry sig längre.

Blir fascinerad över hur många människor det är som pratar skit om andra människor. Ena minuten när A umgås med B, kan vi kalla dem för att göra det lite enklare, så pratar A konstant skit om C, som för tillfället är hemma och vattnar blommorna. När sedan A två dagar senare åker hem till C, som ju är helt bränd i huvudet och totalt sopslut enligt A:s egen utsago två dagar tidigare, så är A jättetrevlig mot C som att de vore de allra bästa vänner.
Jag bara undrar, om jag är B, vad sjutton säger då A om mig när jag inte är med?
Det troliga är väl att A pratar precis lika mycket skit om mig som om C.
Och det är ju inte så speciellt rolig tanke.
Det jag undrar mest över är att folk umgås väldigt mycket med människor de tycker väldigt illa om. Jag menar varför gör man det? Särskilt sociala medier får en ju att undra varför folk som A skriver på folk som C:s sida: Kram! Saknar dig! Du är jättefin på bilden!
Och man bara vet att A inte ens tycker om C och tycker att C är ful som stryk.
Jag tycker väl inte direkt heller om alla människor i min omgivning, men man behöver ju inte hyckla för det. Man behöver ju inte skriva om någons bild: Åh vad fiiiiiiiin du är! i fall man tycker att personen ser ut som ett åkerspöke på bilden.
Nej, ibland blir man trött på mänskligheten.

Over and out


4 kommentarer:

  1. Håller med dig! Tragiskt och så falsk!

    SvaraRadera
  2. Så trött på falska människor!

    SvaraRadera
  3. Hemma och vattnar blommorna :-)
    Ja folk har verkligen viktiga saker att sköta i sitt liv. Som blommor och att snacka en massa goja om andra.
    Men man gör nog bara det om man inte har råkat ut för några större kriser i livet. För då har man annat att tänka på.

    SvaraRadera
  4. Tror som du, folk har som inget bättre för sig. Kanske tur ändå att man har det lite jobbigt ibland så att man är vettig fast man är coco ;)

    SvaraRadera