onsdag 30 januari 2013

Tuppjuck och grodslukare

Jag får tuppjuck på allt strul med routern här hemma. Alltså, jag loggar in och byter lösen och loggar in igen och byter lösen igen och om och om och om och om igen. Ändå fungerar det ungefär lika bra som jag tycker att nyponsoppa är gott, alltså inte alls.
Eller jo, det fungerar men det fungerar inget bra alls. Börjar misstänka att det är dags att helt enkelt skaffa nytt modem och säkert en ny router också. Jag har i och för sig köpt en ny router men jag orkar inte gå ner i källaren och hämta den och jag orkar inte koppla in den och jag orkar inte sitta med fyrtioelva inställningar i tvåhundra år. Jag vet att jag överdriver men det känns exakt så där jobbigt.
Modemet är fyrahundra år gammalt så det fungerar väl inget vidare och jag antar att det kan vara en bidragande orsak till att nätet strular. Eller så är det helt enkelt så att det beror på att vi har två laptoppar, tre stationära, tv, hemtelefon och fyra smartphones inkopplade på routern. Det kan ju vara det.
Nu skiter jag i alla fall i det en stund och sätter mig vid tv:n med Trean och gosar lite innan vi ska avsluta kvällen med Ole Lund Kirkegaards gamla klassiker Gusten Grodslukare.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar