tisdag 29 januari 2013

Tummen i röven och bajs uti byxan

Varit ute och gått med Snajdarn och Mamman och jävlar i min låda vad halt det var! En sådan här dag kan man enkelt roa sig genom att sitta på ett varmt och tryggt ställe och studera folk som är ute och går. Alla går nämligen som om de hade bajs i byxorna. Så sjukt halt så man får gå med yttepyttiga små och larviga steg för att inte riskera att halka på öronen. Någon satt säkert i sitt varma hus och skrattade sig fördärvad åt mig och Mamman för det kan inte ha varit vacker, inte. Det blir inte precis lättare när man har en sisådär 35 kg hund i koppel som man ska försöka att hålla rätt på.
Ja, ja jag bjussar på det.

Annars har det väl varit en hyggligt lugn dag, inte egentligen hänt ett enda dugg om jag ska vara helt ärlig, jag har inte ens kört en maskin med tvätt. Fast jo, för bara en liten, liten stund sedan så dammsög jag i alla fall och tanken är att jag ska torka golven här uppe. Fast det är ju bara en tanke ännu så länge. Men det kan ju hända att jag får ur tummen ur röven och får det gjort. Håll tummarna. Om inte nu ni också har dem i röven idag.

Men först ska jag sätta mig i köksoffan och glana ut och se om jag ser några som är ute och promenerar.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar