fredag 19 december 2008

Long time ago...

Var ju ett tag sedan man var ute och skrev något här. Jag vet inte, det har varit lite mycket kan man ju säga. Livet tog lite av en kovändning för ca ett halvår sedan. Bestämmde mig snabbt och plötsligt att flytta till en annan del av detta landet. Hej och hå, lite drygt en månad efter beslutet gick flyttlasset så det var lite tufft att hänga med i svängarna. Nytt hus, nytt jobb, nya skolor till kidsen osv osv. Men nu börjar det kännas som att man har landat lite och livet går faktiskt vidare även i byhåla. Det var ett riktigt tungt och jobbigt beslut att flytta och det var inte precis vad jag egentligen ville, men man kan ju inte alltid få som man vill. Har jag hört ;)

Nåja, nu är vi här i allafall och pv följde med mig hit, bort från sin familj, sina vänner och sitt liv där. Det värmer i mitt hjärta och gör mig glad att han ville följa med mig och barnen hit. Det var lite omtumlande i början för oss alla men som sagt, jag tror att vi äntligen har landat lite.

Jobb hade jag fixat innan vi flyttade och jag fick faktiskt åka en vecka tidigare än resten av familjen för att börja på mitt nya jobb. Det kändes bra från första början och det var bara att hoppa in och börja. Det var lite kämpigt i början innan man lärt sig att hitta här i krokarna. Men det finns ju tack och lovtelefon och den användes flitigt i början för vägbeskrivningar.

Nåja detta var en liten uppdatering och jag hoppas att jag ska komma mig för att skriva lite oftare igen. Skickar ett tack till en vän i mina gamla hemtrakter som precis tagit upp sin blogg igen efter ett uppehåll och fått mig inspirerad igen. -Tack-

See u

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar