lördag 7 november 2009

Det ekar i Stockholm

Stockholm är sjukt lugnt på lördagar. På det sättet är det otroligt skönt att jobba helg, det är ingen trafik och det gör så mycket snabbare att ta sig fram där uppe.
Hade dessutom en underbart lugn natt och snarkade gott ett bra tag i hytten i natt. Bäst som jag låg där och sov så började det regna ute och då är det mysfaktor tusen. Värmen på och man ligger där inne under filten och har det torrt och varmt. Då är det inte helt fel att jobba.

Funderade på det här med alla människor i storstan. Det måste vara väldigt många som jobbar måndag till fredag för man ser knappt en käft på lördagarna. Inga som är på väg till jobbet, inga byggjobbare, inga hundägare. Jag såg en person typ som var ute och knatade och han verkade inte vara på väg någonstans för han strosade mer än gick.
Vad gör alla de andra människorna? Ligger de hemma och trynar? Sitter och dricker en kopp te och äter en smörgås? Ser på morgon tv?
Var är alla?

Nu är jag ledig en natt och sen ska man på det igen. Jag får passa på att njuta av den här dagen och kvällen. Risken att jag somnar på soffan är väl ungeför lika stor som att det blir vår efter vintern, dvs hundra procent.

Nu kom ettan hem från innebandymatchen.
Stoppa pressarna, han har gjort mååååål!

Nu. Softa i soffa.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar