onsdag 18 november 2009

Tofs gör min dag

En sak som gör mig glad är en karl i Stockholm. Jag brukar se den här mannen på Sveavägen på morgonen när jag lossar där uppe.
Han går i reflexkläder och städar på trottoaren med en lite pinne med en nypa på. Han går där och lurar med sin lilla pinne och sin vagn med en soptunna på. Det gör en ju i och för sig glad att folk städar och gör snyggt men det som gör mig allra mest glad med den här jeppen är att han har grått, ganska kort hår och mitt uppe på huvudet har han en liten tofs.
Det är inte snyggt, men det gör mig glad på något sätt.

Nu är det mest jobb, jobb, jobb som gäller. Men nu är det bara två nätter kvar sen är det långledigt. Skönt!
De här två nätterna ska jag ha praktikanten med mig och det är rätt skönt med lite sällskap, speciellt när man är trött.

Nu zombiefilm :)

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar