fredag 13 november 2009

Latdag

Idag var min kusin här och vi planerade lite för kusinträffen vi ska ha. Det ska bli riktigt kul att träffas allihopa, det var ett tag sedan. Vi kom fram till att det i allfall är fem år sedan vi träffades alla samtidigt så det är dags.
Ser fram mot det!

Dagen har varit rent allmänt slö för min del men produktiv för min käraste sambo. Jag sov jätte länge och det enda jag egentligen har gjort idag är att jag har tvättat och vikt lite tvätt. Men Speciell vän har fått massa gjort idag och för det ska han ha kred.

Ettan ligger med hög feber och väldig huvudvärk. Antar att det kan vara svininfluensan eller någon annan influensa. Synd om han är det i allfall och vi andra vet vad vi har att vänta. Själv blir jag nog sjuk bortåt torsdag nästa vecka för då går jag på långledigt så det är ju givet att man blir liggande då. Tänk positivt, kostar inget att vara hemma när man ändå är ledig.
Men hur kul är det?

På fredag kommer trean hem och den här gången han är hemma passar det in med min långledighet. Det ska bli skönt att verkligen hinna vara med honom hela dagarna efter skolan istället för bara någon timme efter jag sovit bort hela dagen. Jag ger tummen upp för det. Allt vad jag orkar.

Nu vet jag att jag har en vecka framför mig som bara innehåller jobb, jobb och åter jobb. Det känns lite tungt men man får tänka positivt och se det så att jag faktiskt är ledig sen i hela fem nätter.
Stämmningen på jobbet är inget vidare för tillfället, alla är trötta och utarbetade. Irriterade på chefen och ledningen. Inga glada miner och mest gnäll och skäll.
I slutet av den här månaden har vi julbord och eventuellt kanske det kan lätta upp lite. Själv tänker jag gå på mötet vi har innan julbordet, äta av julmaten och sen tänker jag sjappa. Har ingen lust att partaja med de där. Det blev ju inget bra förra gången och jag orkar inte känna mig besviken igen så jag skiter i det. Åker väl hem till byhåla och går och ser ett lokalt band på lokala vattenhålet istället. Japp så får det bli.

Nu ska jag halvglo lite på Lyxfällan innan jag gör fika och drar till arbetet.

Over and out

4 kommentarer:

  1. usch låter inte bra att Ettan blivit sämre,han såg riktigt risig ut!! hoppas det inte är svinis och att du INTE blir sjuk till nästa helg!!!Kram!

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa14 november, 2009

    Ettan är stabilare idag än igårkväll. Bådar gott :)
    Nej, jag har inte tid att bli sjuk nästa helg! Det går inte då ska vi ju ha roligt ju :)

    SvaraRadera
  3. Mimmi har legat i 4 dagar nu... aningen bättre idag men..
    Är det The bnad du menar så ses vi =)

    SvaraRadera
  4. Angie:
    Ettan är mycket piggare redan så det blev i princip bara två dagar. Vi får se hur länge vi andra klarar oss...
    Jepp :)

    SvaraRadera