torsdag 18 mars 2010

Mc Horan såg anus i Birkenstock.

Jodå, jag lever faktiskt. Men det har varit lite mycket jobb ett tag och sen har jag för tillfället inget virusskydd i min bärbara så jag måste gå in och datornappa någon av kidsens datorer. Det är inte så lätt, de är inte lediga så ofta.
Nåja, jag är ju här nu.

Satt och körde min ena runda på jobbet i natt och körde förbi bland annat;
Sallads möbler, Mc Horan och Slem.
Jag var trött på jobbet i natt kan man säga.
Sallads möbler säljer inte möbler till kålhuvudet (eller jo, det kanske de gör ibland...) och tomater, utan de heter egentligen Stallands möbler.
Mc Horan är inte ett Mc gäng utan en Mc butik som i själva verket heter Mc Hörnan.
Slem, ja det är Salem det, Salem söder om Stockholm.
Ibland fattar jag mig inte på min hjärna.
Ja, visst ja, Svenssons hemslöjd heter egentligen Svensk hemslöjd, men det är ju i allfall lite rimligt.

Hittade en lapp i min jobbarväska med lite stödord som jag skrivit när jag suttit och tänk på saker som jag vill skriva om i bloggen.
På lappen står:
"Jag såg mitt anus"
Okej... tänkte jag, men sen kom jag på att det var en lördagmorgon på radio när de pratade om "Första gången". Nu talar vi inte om första gången man hade sex utan rent allmänt om första gången man gjorde saker, vad som helst.
Då var det en kille som berättade att han i tolvårsåldern varit på semmester med sin familj och bott på hotell där de hade en stor spegel. Han kom naken, från badrummet och började akrobata sig lite vid spegel och plötsligt såg han sitt eget anus. Ropade på familjen och ville att de också skulle kolla.
Då tänkte jag att jag nog är rätt normal ändå.
Jag skulle i allfall aldrig berätta knäppa saker jag gör i radio.

På lappen står det också spya i drakskepp. Det låter ju lite lagom kryptiskt men är inte så märkvärdigt egentligen.
Jag var på Gröna Lund för en herrans massa år sedan, måste nog vara snart tjugo år sedan, och skulle åka drakskeppet. Mitt i mot mig och, vem det nu var som var med, för det minns jag faktiskt inte (jag sa ju att det var länge sedan, give me a brake här nu va?) satte sig två ungar. De verkade vara syskon, en flicka som nog var tio, elva år och hennes lillebror som var något yngre. De var lika laddade som jag och vem det nu var som var med. Fnitter och fniss och pirr i magen.
Eländet drar så igång och som de flesta vet så gungar det ju rätt så bra när man sitter där. Pojkstackarn mitt egmot börjar se lite lätt grön ut efter ungefär halva tiden och jag tittar lite nervöst på han och inser att jag sitter mitt i skottlinjen. Varje gång syskonen är i luften och jag nedanför ber jag en bön till alla gudar jag kan komma på att han inte ska kräkar rätt i ansiktet på mig. Nåja, åkturen börjar närma sig sitt slut och grabben håller spyan nere och jag börjar så smått att pusta ut.
Precis när eländet stannat och bågen går upp spyr killen en jättekräka rätt på mina fötter.
Mina bara fötter i Birkenstocktofflor.
Systerystern blev helt förtvivlad och pojkstackarn grät av skam medan jag sa att det inte gjorde ett dugg. Trösta de stackars telningarna lite och sen var det bara att "tjipptjoppa" (spya i Birkis låter, tjipp, tjopp, kan jag medela) iväg till muggen och stoppa både tofflor och fötter i handfatet.
Jag var enbart skitglad för jag hade ju kunnat få den rätt i nyllen och då känns en spya i dojjan som en bagatell.

Jag är så vansinnigt skitig efter det här skiftet så jag bara längar efter att hoppa ner i källaren och in i en varm dusch. Varför sitter jag här då? Vad väntar jag på?
Ja, inte vet jag. Men nu vet ni vad jag ska göra.

Over and out

3 kommentarer:

  1. å herregud..tack!! jag behövde verkligen ett sånt där gapflabb som inte går att stoppa..du vet när tårarna bara sprutar..=)))Du har väl inte glömt den 27? Vi är hos Sosso,men jag återkommer om tid å så!! =)

    SvaraRadera
  2. Du är för rolig
    Hoppas ni hade det bra i helgen och din speciella vän är nöjd =)

    SvaraRadera
  3. Haha, du kan verkligen konsten att få än att skratta med dina inlägg;)
    Häörligt när man skriver stödord o inte kommer på vad man menar *asg* känner igen det...

    Btw, smuts en vår vardag, men gud vad skönt det skulle vara att få komma hem ren o fräsch nån gång från jobbet;)
    Ingen smuts o ingen svett, lovely

    förresten så saknar jag dina inlägg så Skriiiiv snart igen=)

    SvaraRadera