lördag 13 mars 2010

Pensionärer hittar lepricanens kruka med guld, slår till med ett sjuhelvetes kalas!

Ledig helg = städ och bakhelg.
Nästa helg fyller nämligen Speciell vän hela trettio långa år.
Vi hade nog tänkt att vi skulle ha ett partaj men vi får nog skjuta lite på det, det finns ju en till i familjen som fyller trettiofem i år och det kan ju passa bra att dra till med en pensionsfest(trettio + trettiofem blir sextiofem och då är det dags för pension). Men det blir väl lite senare under våren om det skulle vara så att kassan på något mirakulöst sätt plötsligt bestämmer sig för att bli större(Man kanske vinner på en triss, hittar lepricanens kruka med guld eller rånar en bank).
Vi får väl se hur allt utvecklar sig under våren men just nu lutar det åt födelsedagsfika med hembakta bullar och kanske en grön tårta.
Välkomna.

Så detta innebär att min nuvarande helg kommer att innehålla städning och bakning och annat skoj. Problemet med våren är att den vackra solen lyser in genom mina fönster och visar dels hur otroligt skitiga dessa är, dels hur otroligt skitigt allt annat är inne. Gläää!
Så fram med moppar och trasor. (Nej, du läste fel, inte mopeder och transor, det är en helt annan sak. Fast det skulle kunna bli en jävla mycket roligare helg :))

Annars har det varit som vanligt, jobbat, sovit, ätit. Fast ätit har jag inte gjort så mycket som vanligt och vågen visar på minus fem. Det är skönt! Minus fem till och sen kan sommaren komma bäst den vill.

Våren verkar ju faktiskt ha kommit till slut. Det droppar ner i nacken på en när man går ut på trappan. Man trampar i vattenpussar och det läcker in i skorna. Fåglarna kvittrar och till och med en fågelhatare som jag njuter av ljudet.
Äntligen, äntligen säger jag bara. Jag är så trött på vinter och snö att jag bara vill lägga mig på marken som en femåring som inte får godis i affären och sparka och skrika tills halsen svider och ögonen svider och jag bara somnar där i snödrivan.
Men det verkar som jag slipper det i dag för solen skiner från en klarblå vårhimmel.

Tyst! Vad är det som låter?
Jaha, det är moppen som ropar att jag ska komma nu. Jag hör att assistenten skriker att jag ska fylla den med degspad och mjöl också så det är bäst att jag sjappar.

Over and out

3 kommentarer:

  1. ja det är vååååren,det är vååååren,som har kommit igen..som en kääär gammal vääään..Tur du inte HÖR mej hehe...Härligt är det iallafall!!Här bakas det oxå bullar..inte jag då självklart..men något är fel! Degen jäääser inte!?;=)Undrar just vad han glömt? ;=))Kram!!

    SvaraRadera
  2. JAg vill oxå vilja städa och baka. men det gör jag inte så jag skiter idet.
    Stackars de som bor med mig... eller...va fan. De kan ju städa själva kom jag på

    SvaraRadera
  3. Tillåt mig asgarva!
    Du är så jävla härlig!

    SvaraRadera