tisdag 23 mars 2010

Vilken färg som helst, men inte vitt!

Speciell vän har kommit över till den vuxna sidan med resten av oss PRO:are. I lördags fyllde han trettio och det var full rulle här hemma hela dagen och kvällen. En jämn ström med vänner och släktingar som åt och fikade.
Det var en väldigt trevlig dag som gjorde oss båda glada i kroppen.
Vi har väl lite funderingar på om vi ska ha någon riktig fest, jag fyller ju rätt så jämnt jag med i år (25 år var det va? Jo, jag har för mig det. Eller var det kanske femton?) men vi har inte riktigt bestämmt oss. Fast det vore ju roligt. Vi får se.

Det var härligt väder i lördags och jag visslade och njöt av våren. Fint och vakna bakis sen på söndagen och se att Bore tagit över världen igen och målat allt vitt.
Jag vill inte ha vitt, jag vill ha grönt. Jag nöjer mig till och med med brunt och grått och skitigt bara jag slipper vitt!
Alltså, våren, om du kommer nu så lovar jag att städa hemma hos dig, laga mat till dig och ta hand om dig. Bara du kommer hit och sparkar den jävla vintern i häcken så att den drar dit pepparn växer.
Snälla.

Hade faktiskt en bra natt på jobbet i natt. När jag tänker efter var den rätt hygglig i går med. Märkligt. Det flöt på och det är så skönt nu när snön börjar gå bort och man slipper allt extra jobb som snön innebär. Man är inte helt slut när man kommer hem, man orkar leva lite även om man är i en jobbperiod.

Nu tror jag att jag ska ta den lilla grishunden och gå en prommenad i regnsnöslasket.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar