onsdag 28 april 2010

En enda liten börn med moppen och jag stryper dig!

Börjar dagens inlägg med att skicka en tanke och massor av vama kramar till
Angie som, efter vad jag förstått mist en vän. Men jag glädjs också otroligt mycket över att hon dessutom blivit mamma till ännu en liten dotter idag.
Grattis till dig och resten av familjen!

Själv har jag en sådan där, "Har jobbat hela natten och ska jobba två nätter till men kan likförbannat inte sova en blund" -dag. Somnar sött, vaknar efter en eller två timmar, ligger och snor i täcket, kliar mig lite på benet, gäspar. Ligger och snor lite till, kliar mig lite på armen, gäspar.
Går upp och kissar.
Trasslar in mig lite i täcket. En hund skäller. Gäspar.
En unge börnar med sin moped precis här utanför.
Känner att jag vill strypa ungjävlen. Gäspar.
Ger upp och läser i fem timmar.
Det värsta är att jag vet hur otroligt dryg natten kommer att bli. Gäspar mig hela vägen till första lossningen. I bland när jag har sådana här dagar måste jag stå vid första lossningsstället och sova tio minuter i hytten innan jag ens orkar gå ur och lossa.
Men det är inget att göra åt, bara att gilla läget som min kära chef brukar säga.
Om ni råkar vara ute och köra nåt i natt runt huvudstaden och ser en tradare stå efter vägen så är det troligen jag som måste microvila lite.
Vad ni än gör, stå inte utanför och börna, varken med moped eller bil.
Då kommer jag ut med hyttpinnen och slår ihjäl er.

Snart har jag tredagarsledigt och det ska bli skönt. Dessutom kommer lillgrabben hem och det är alltid en fest i sig.
Längtar.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar