torsdag 29 april 2010

Sjuttiotalsprogg, världens bästa "hålla sig vaken musik"

Gissa om jag var trött i natt?
Svar ja. Så in i helvete trött.
När jag var på Essingen i storstaden insåg jag att jag verkligen var trött och där finns inte direkt några p-fickor att stanna på. Så det fick bli en skiva med Nationalteatern på maxvolym.
Sedan ringde pappan och pratade lite så jag höll mig vaken till första lossningen vid 03:00. Sedan funkade det resten av natten men jag erkänner gladerligen att det var bra skönt vid halv fem tiden att krypa ner under täcket och sova en stund.
Att sova i lastbilen är lite som att sova i husvagn, mysigt, speciellt när det regnar mot taket. Man drar igång värmaren på ca 25 grader och myser i värmen.
Då är det skönt att vara chaffis.

Annars hände det inte så mycket roligt i natt, det rullade på bra.
Sölkorvarnas konung lossade mig i morse men jag vet inte om han tagit något uppåttjack för det gick riktigt fort att få både av och på lasset.
Han rörde sig nästan lika fort som en vanlig människa.
Bra jobbat.

Tror att jag håller på att bli sjuk för jag har ont i halsen och fryser. Verkar misstänt va? Jag är ju dessutom ledig i morgon, fredag och lördag så då passar det ju fint att vara sjuk. Eller inte.
Äh, jag kör på och ser vart åt det barkar.
I morgon ska Tvåan och jag åka och få hennes tandställning inslängd. Får se hur det blir.
Älskade unge.



Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar