torsdag 22 april 2010

Jag plågas av Den onda drottningen och hennes drönare

Den lilla flodhästhunden, som inte är så liten längre, fick sig en transportbur i tisdagspresent igår. Hunden satt i buren med extremt hängande huvud och tittade på mig med stora, bedjande ögon.
-Du kan inte mena allvar, matte.
Tittade på han i backspegeln sedan och hans huvud hängde liksom ner mellan "axlarna".
Jag väntade bara på att han skulle dra fram ett munspel och börja spela väldigt sorglig blues. Visionen fortsatte givetvis, som det för det mesta gör i min hjärna, med att Fjrätlunsen drog fram en gitarr och började kompa. Eller var det kanske en bas?
Själva grejjen är ju i allfall att nu är det slutätet på inredningen i bilen.
Bäst att kolla om det är några speciella vitaminer han kan behöva nu när han inte får i sig dem genom bilinredningsrutan i kostcirkeln.

Vaknade nyss av att huset var för tyst. Finns ingen hemma och som vanligt är det ingen som skriver någon lapp och talar om var de är.
Märkligt med tanke på att jag uppmanat mina barn sedan dagen de föddes att man alltid ska tala om var man är.
Det första jag sa till dem när de kom ut var;
-Hej älskade unge! Jag älskar dig och ska ta väl hand om dig och älska dig till evigheten. Men det är bäst du alltid talar om var du är genom lapp eller telefonsamtal. Du får inte drunkna när du åker och badar och kom ihåg att städa ditt rum.
Nejdå, men det där med hej och hela älskar biten var sant.

Sova ska jag tydligen inte göra föränn jag hamnar i graven. Det går helt enkelt inte att sova längre. Det är som en spärr som låter mig sova fyra till fem timmar i sträck, sedan är det bara att slå upp sina blågrå.
Jag är som en sådan där blunddocka som man hade som liten, bara det att jag är felgjord så när jag ligger ner åker ögonen upp och när jag är upprätt åker ögonen igen. Nåt som är knas då va?

Kan vara det att mitt huvud kan liknas med en bikupa. Det surrar så högt att jag helt enkelt inte kan sova.
Någon som har en flaska med Radar står så att jag kan få död på den onda drottningen och hennes drönare?

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar