måndag 13 juni 2011

Jag vet att jag borde, men jag vill helt enkelt inte

Har sjukt dåligt samvete för allt jag borde göra hemma men inte får gjort.
Jag borde såga listerna som har legat på golvet i fyra månader nu. Jag borde rensa ogräset på gruset som har vuxit sig så stort att det snart biter en i hälsenorna när man ska gå in. Jag borde trimma runt träd och buskar och fram för allt runt poolen innan man inte hittar den bakom allt gräs. Jag borde klippa gräsmattan. Jag borde köpa och sätta upp de sista gipsskivorna i hallen så att jag kan tapetsera där.
Jag borde en jävla massa helt enkelt.
Vad gör jag då?
Njuter av livet och latar mig, det är vad jag gör.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Du, kära vän. Jag tycker du kan njuta av livet. :) Det där andra som gäller inomhus, kan du ta en regnig dag (om nu vi får någon sådan dag i sommar).
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Ja, men visst borde jag väl få göra det va? :) :) Men det dåliga samvetet pockar på min uppmärksamhet hela jävla tiden! Idag SKA jag få lite gjort!

    SvaraRadera