måndag 27 juni 2011

Överraskningsbarn

Oxfilén säger att jag har en sång för allt och det ligger nog lite i det. Det kommer allt som oftast musiktexter till mig när vi pratar. De liksom bara ploppar upp i mitt huvud och munnen öppnar sig och sjunger det av sig själv.
Det blir oftast rätt kul.

Igår såg vi lite hojväder mellan molnen, då gäller det att passa på. Roligt är det! Och jag är faktiskt nästan inte rädd alls. Bara lite.

Sedan kom mina två syskonbarn som en överraskning och blev kvar tills idag. Vi ska gå och gosa med fyra kattungar idag, det är planen. Jag misstänker att det blir några dopp i poolen också. Är det inte allt för kallt kanske till och med jag vräker mig i en sväng. Fast annars är planen idag ogräsrensning för snart växer hela tomten igen.

Men nu ska jag gå upp och sätta på en kanna kaffe så att man kan skaka liv i den här gamla kroppen.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar