torsdag 30 juni 2011

Pensionär eller inte pensionär, det är frågan

Ska hem till Mamman och Pappan och fika så fort som Oxfilén kommit hem från jobbet (ja, hem och hem men hit då. Fast det är ju nästan hem nu för tiden för den mesta tiden tillbringas ju här. Han har ju börjat kalla hunden för vår hund så jag antar att han känner sig rätt hemma här. Det gillas.) Ja, i alla fall så ska vi hem till Mamman för idag blir hon pensionär och det måste man ju fira.
Tänk att min mamma ska bli pensionär! Det är ju helt sjukt ju. Hon är ju typ fyrtio år eller så. Det måste hon ju vara eftersom jag är typ tjugo.
Pappan blev ju liksom pensionär lite mer ofrivilligt och dessutom mitt i semestern förra året så det blev ju inte så här som för Mamman att hon är iväg och jobbar sin sista dag och sedan är det tack och adjö.
Fast det klart, hon ska ju dit sedan och jobba igen om tre veckor när de andra ska ha semester. Dessutom ska hon fortsätta att jobba en dag i veckan sedan.
Jag antar att man kan säga att hon blir pensionär-light.
Så, snart light-pensionärs-fika hos Mamman och Pappan.

Over and out

1 kommentar: