måndag 20 juni 2011

Lyxigt att jobba när man har fin utsikt hela natten

Helgen var mest jobb. Fast räknas det som jobb om man har med sig världens bästa och snyggaste brandman i hytten? Tror knappast att det kan göra det va?
Igår var vi ute och åkte motorcykel. Jag är inte så bra på att åka med, varken i bilar eller på motorcyklar. Jag tycker liksom att det är jobbigt när det inte är jag som har kontrollen utan jag måste lita på att någon annan har det. När jag sitter bredvid så trampar jag efter bromspedalen mest hela tiden.
Nu har ju inte jag varken motorcykel eller motorcykelkörkort så jag måste ju helt enkelt lita på att Oxfilén fixar det hur fint som helst. Det gjorde han, jag var knappt inte rädd alls. Bara ungefär 200 gånger. Fast det var inte på något sätt hans fel att jag var det, det är bara det där med att släppa kontrollen som är läskigt.
Nämnde jag att jag inte åkt motorcykel på typ fem, sex år?
Nåja, det var skoj i alla fall och det är högst troligt att det snart blir åka av igen. Gärna för mig.

Just nu sitter jag av lite tid för Ettan ska in till tandläkaren och få tandställning idag. Tänker att han nog vill ha sin gamla mamma med sig när det ska in ett halvt kilo järnskrot i truten på den stackarn. Så jag håller mig helt enkelt vaken fast jag har jobbat inatt och hänger med.
Igår hade han sina två bästa kompisar här som skulle sova över och jag gick in för att säga godnatt innan jag for till jobbet. Då kom han fram och gav mig en kram fast polarna var där inne. Då tänker jag att han är en fin unge som inte skäms alltför mycket över morsan trots att han är tonåring.
Gillas av den här mamman. Hårt.

Nu ska jag spola av mig vägdammet och se om jag hittar ett ansikte där under.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar