fredag 21 augusti 2009

Ännu en dag

Sitter på min altan och njuter av tysnaden. Eller hur var det nu? Sitter på altanen gör jag men någon tystnad finns inte att njuta av. Det är en hel skola här utanför som spelar brännboll. Jag tittade ut och såg ettan och hans klasskamrater, fast de såg ju såklart inte mig. (Jo, det klart de gjorde men det kan de ju inte låtsas om, det är ju pinsamt ju!)
Hundarna tycker att det är spännande och håller koll på alla ungarna därute.
Nu hörde jag att lärarna sa att om det hörs några svärord så blir det poängavdrag. Troligen kommer alla matcher sluta med minuspoäng då.

I dag ska vi skjutsa ettan till en kompis som har flyttat iväg ca 12 mil söderut, från byhåla räknat. Ska bli roligt att träffa kompisen och hans föräldrar men det blir inte så spännande att åka dit för den vägen kör jag två gånger i veckan med jobbet, så det känns som man kan den vägen utantill. Men å andra sidan, köra bil är jag ju inte så rädd för, lite vana har man väl fått av åren som yrkeschaffis.

Nu sitter jag här och bloggar istället för att städa, tvätta, tvätta bilar, laga en bil, gräva ogräs, klippa gräs, riva en vägg, bygga en vägg, bygga en bod, städa ett förråd och åka till tippen med en massa sopor.
Men kanske i morgon. Eller dagen efter det. Eller någon annan dag.

Speciell vän sover fortfarande och klockan är kvart över tolv. Ibland blir jag orolig för den mannen, han sover ju hur mycket som helst. Jag fattar inte hur man orkar sova så där mycket, det är ju inte normalt när man inte är tonåring. Men det klart, han är ju inte så gammal heller. Mouhahahhaha!

Nu ska jag dra ut tummen ur röven och få lite gjort. Jag tror ta mig fan att jag känner lite lust att göra någonting!
Gäller att passa på.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar