torsdag 20 augusti 2009

Lyckliga jag

Ibland så gnäller jag över mitt jobb. Att det är tungt eller tråkigt eller jobbigt. Jag klagar och känner ibland som att jag vill göra något annat.
Men när man får veta att folk ska varslas och att man hänger löst så blir man kall inombords.
Jag vill inte vara utan jobb, jag vill inte gå på A-kassa, jag vill inte gå hemma, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!
Dessutom så kommer familjen här att gå totalt i konkurs.

Så får man veta att man blir kvar, att man inte behöver gå.
Lyckliga jag.
Lyckliga jag som har ett jobb att åka till.
Lyckliga jag som har ett jobb, arbetskamrater, stadig inkomst.
Lyckliga jag som åker till mitt jobb nu, sista natten för den här veckan.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Ett jobb är bra att ha, inte bara för inkomsten, utan ven för självkänslan

    SvaraRadera
  2. Är glad för din skull! :) Kram

    SvaraRadera
  3. ja man skall vara så jäkla glad för att man har ett jobb!!Klart det finns dagar när det känns skit..men aldrig lika skit som att vara arbetslös och utfattig!!

    SvaraRadera