fredag 28 augusti 2009

Bit ihop, bryt ihop

Jag är så trött.
Trött på att pengarna aldrig räcker till. Det spelar ingen roll hur mycket man snålar så finns det iallfall inga pengar. Betalade räkningar idag och det var inget roligt alls. Denna månaden var nåt rent jävulsk och pengarna bara försvann.
Sjukt många stora räkningar som alla kommer på samma månad, det borde ju vara förbjudet.
Det känns så tröstlöst när man jobbar och jobbar och dessutom tjänar hyfsat bra och det ändå inte räcker till. Man sitter där varenda månad och undrar vad som hände.
Men man gör som man brukar. Man bryter ihop en stund och sen knegar man vidare.
Och då är det skönt att vara två.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Jo då vet jag hur du känner med.
    Ja det visar sig hur vi göra båda, om ni ska gå, kan ni inte höra av er då, så kan jag kan hänga med er?!
    & ang. om ditt inlägg här, så vet jag hur det känns, pengarna flyger fram lika fort som ett JET-plan.
    Hälsa familjen. Kramen!

    SvaraRadera
  2. Vet hur det känns, det kommer att bli tuffare för mig nu när jag ska bo själv men det får lov att lösa sig! kram till dig!

    SvaraRadera