lördag 6 februari 2010

Annat var det på min tid

Vad skönt det vore om dygnet hade många fler timmar, vad mycket man skulle hinna med då.
Just nu känns det som att jag aldrig hinner med någonting. Jag tänker i min hjärna att jag ska hinna så mycket och sedan blir det ingenting med någonting.
Jag vaknar, går upp, går och lägger mig.
När jag går och lägger mig så tänker jag på allt jag ska göra i morgon men sedan när det väl blir i morgon så blir ingenting av det gjort.
Så rullar dagarna på och jag sitter fast.

Den här helgen blir det innebandy match med Ettan i morgon och innebandy poolspel med Trean på söndag. Innebandy hela helgen lång med andra ord.
Tvån ligger lågt, hon har halsfluss så det är bäst för henne. Ingen idrott alls för hennes del med andra ord. Ingen idrott för den här mamman heller men av helt andra orsaker. Lathet kallas det.

Trean är på sitt livs första disco idag. Popcorn, läsk och svettiga sjuåringar. Jag minns själv mitt första disco på lågstadiet, det var popcorn, saft och svettiga sjuåringar. Läsk det fick man bara till jul och påsk när jag var liten, det var andra tider då minsann, vojne, vojne.

Over and out

1 kommentar:

  1. Sv: Haha, ja den gröna vävtapeten är ungefär lika svår att glömma som Farmor's eskimåkvinnatavla! ;)

    SvaraRadera