fredag 12 februari 2010

Ström, svett och sur mjölk

Såg ett program om elöverkänslighet i går kväll.
Jag kan erkänna att jag inte tror så där väldans mycket på det där med att vara allergisk mot el. Visst, jag tror inte att det är så nyttigt att bosätta sig under en kraftledning eller mobilmast men inte för det att jag tror att man kan utveckla en allergi utan mer för att jag kan tänka mig att man kanske kan tänkas få cancer av det.
En av tjejerna som var med i dokumentären blev så dålig att hon fick anfall av ström och slängde sig på marken och skakade. Hon började även att rapa av ström, tror jag, eller om det var av abstinensen hon fick när hon inte var i närheten av ström.
Hm, okej. Hon tål inte ström men får abstinens om hon inte får ström.
Men som tur var så blev hon ju mirakulsöst bra av koltabletter och sitt inbyggda, vad det ny hette skåp, som skyddade henne mot den otäcka strömmen.
Jag kan inte påstå att jag tror mer på att man kan vara allergisk mot ström efter att ha sett dokumentären.
Men visst, den dagen det finns ett pricktest som bevisar att man kan vara det ska jag stå först i kön och erkänna att jag hade fel.

Min kära vän, sedan 20 år, ringde mig i dag. Hon kom hem från BB med sin nya bäbis i måndags. Så idag knallade jag över och hälsade på underverket.
Mmmm, lilla goá bäbis. Man glömmer ju exakt hur söta de är och hur gott de luktar.
Åh, vad det sög i bäbistarmen kan jag erkänna.
Jag vill, jag vill, jag vill, tänkte jag. Sen berättade min kär vän att hon inte sovit ett skit inatt och då kom jag ihåg hur det känns att amma hela natten. Hur det känns att vara så totalt trött, utsliten, när man luktar svett, sur mjölk och bäbiskräks 24-7.
Nej, kanske inte i allfall.
(I allfall inte nu. Måste nog förtränga några år till i så fall.)

Tänkte ju att jag skulle måla mitt vitrinskåp idag. Skruvade bort dörrarna och beslagen, sen kom jag inte längre. Men vadå, det är ju i allfall en bit på vägen. Alltid något.
Speciell vän däremot fick upp listerna idag, som vi inte har fått arslet ur vagnen att göra sedan treans rum blev klart, och en lampa i hallen. Bra jobbat!

I natt blir det nog snö för jag ska jobba. Det känns som att det alltid blir mer snö när jag jobbar. Tror att Vår Herre sitter där uppe och kollar mitt schema när han ska planera in snöandet.
-Hm, hon jobbar torsdag, fredag och lördag denna vecka. Då tar vi blötsnö på torsdag, yrsnö på fredagen och så toppar vi med lite vanlig snö på fredagnatten. Vi kan ju eventuellt blanda det med lite underkylt regn om det är så att hon är gnällig. Vad säger du Sankte Pär? Och hur jobbar hon i nästa vecka?
Ungefär så låter det nog när det bestämms om snön.
Men jag säger som min chef,
-Det är bara att gilla läget.
Jo, jag tackar jag.

I natt ska min kusin följa med och praktisera lite med mig. Han var med mig en dag förra veckan också och det är lite synd om han för det finns inte så mycket man kan hitta på för han att göra. Jag kan ju inte gärna låta han köra ekipaget och truck får han ju inte heller köra. Men jag får väl försöka att hitta på lite små grejer till han så att han inte somnar av tristess.
Men det klart, jag är ju ganska bra på att prata så jag får väl hålla honom vaken med snickisnack.
Gott är det med trevligt sällskap i allfall.

Så nu blir det lite vila innan det är dags igen för nya tag på jobbet.
Må väl.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar