onsdag 10 februari 2010

Var inte oroliga för den stora vita valen, den klarar sig på land också

Så är man ledig igen några dagar. Satt i natt i hytten och funderade på allt jag skulle få gjort idag. Jag skulle måla mitt vitrinskåp, spacka köket så att det kan få tapeter, hade även tänkt skotta lite runt huset för att få bort det värsta tills skiten ska smälta.
Så jag ställde mig i duschen och sen somnade jag på soffan och sov bort hela dagen.
Oväntat.

I morgon är jag ledig och kidsen har studiodag. Lutar åt badhuset. Det var länge sedan och tvåan har verkligen legat i idag för att vi ska ge med oss och ta en tur dit i morgon.
Så jag tänkte ringa radio och tv i morgon bitti och tala om att de inte behöver rapportera om den strandade valen som ligger i poolen. Det är bara barnfamiljerna som sett mig när jag tar ett dopp mellan boken och kaffeslurkarna. (Det är det mysigaste med badhuset, dricka kaffe och läsa böcker)
Det är så jobbigt när media kommer och trycker upp en kamera i nyllet på en och ändå värre blir det när nationalgardet kommer och ska dra ut en i vattnet.
Man vill helst undvika det.
Vi får se hur det artar sig.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar