tisdag 9 februari 2010

O´boy, vilket rajtantajtan

Vaknar med huvudvärk, somnar med huvudvärk. Är så oerhört trött på den här jobbiga huvudvärken så jag vill kräkas på den. Sammtidigt så inser jag ju att den inte är så allvarlig, den ligger liksom bara och gror i bakgrunden eller vad man ska säga. Tänker på min käraste systeryster som så ofta har ont i huvudet på riktigt. Jag fattar ärligt inte hur hon orkar med det, jag skulle ha blivit galen för länge sedan och skjutit huvudet av mig eller åtminstonde slagit mig själv i huvudet med en stor stekpanna. Inte för att det skulle bli bättre av det, snarare tvärtom, men ändå.

På jobbet var det rajtantajtan som vanligt. Körde sönder cirka 10 mjölkpaket i skåpet så sen blev det till att glida runt i det med trucken. Desstuom frös den jädrans mjölken och låg som en vacker, vit skridskobana på halva flaket. Eldriven truck plus skridskobana ja, ni fattar ju själva.
Funderade ett tag på att hälla ut ett paket O´boy på mjölken, då blir det ju i allfall gott. Men sen insåg jag att om det finns något som är värre än fet mjölk att halka runt i så är det väl fet mjölk och socker som klibbar och socker finns det visst lite i O´boy har jag hört.
Tandtrollen peppade mig och skrek att. -Det klart vi ska ha O´boy, men jag tvekade och bestämmde mig i sista stund för att strunta i det.
Skurmaskinen fick göra sitt när jag kom hem och nu är det rent och fint igen. Eller, det var rent och fint när jag åkte hem, får se hur det ser ut när jag kommer tillbaka i kväll.

Ingvar Carlsson, fd stadsminister, var på Morgonpasset i morse. Det verkar vara en hyvens gubbe det. Han var väldigt rolig och kvick och jag kom på mig själv med att skratta högt både en och två gånger. Glatt överaskad över att han verkade vara proppfull med humor.
Trevligt för den rundare ex stadsministern verkar ju inte vara någon flabbskalle direkt. Men vad vet jag, han kanske är en riktig stå uppare.

I natt kommer jag att vara trött, jag vet det redan nu, för jag har inte sovit så mycket som jag borde. Men jag får väl hitta olika sätt att hålla mig vaken, tex spela väldigt hög musik, helst gamla godingar så att man kan sjunga med hela tiden, nypa mig själv i armarna hårt, slå mig själv i ansiktet med öppen handflata, köra med rutan nere och låta vinden blåsa i håret(funkar extra bra vintertid).

Jag har verkligen inget spännade eller roligt att berätta om så jag lägger ner för idag.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Sv: Hahah, jajustja! Den härliga bruna i det forna kuddrummet! Knappt så jag minns den. Skönt att den är borta för läääänge sen iallafall! ;)

    SvaraRadera
  2. Tänkte på din huvudvärk.
    Du tror inte den kan komma från nacken?
    Eller ryggen?

    SvaraRadera
  3. Chaffismorsa10 februari, 2010

    Cassi;
    ja, det är ju en present till mänskligeheten att den är borta!

    Angie;
    Mycket troligt att det kommer från min rygg/axlar som jag har problem med i 12(!) år nu.
    Har en låsning i ena höften som spökar och ställer till med oreda i axlar, rygg, nacke och min högra tumme. Så det är inte alls otroligt om det är det skiten som ger mig huvudvärken också.
    Jag vet att jag borde men jag har inte råd med kiro just nu... Får vänta lite till :(

    SvaraRadera
  4. usch å fy,jag är benägen att tro att huvudvärken och problem med rygg/nacke är något som ligger i vår släkt faktiskt!Vedervärdigt är det iallafall!! Och du,får man inte såna där "snorfartränder" som typ Gunde hade, när man hänger ut huvudet sådär?? Äckligt ju!!;=)))

    SvaraRadera