onsdag 24 februari 2010

Bil på väg med hjärnkirurg på väg till viktig operation av självaste Kungen?

Förlåt att jag inte har uppdaterat på en miljonfemhundratusen år men kattuslingen åt ju upp strömkablen till den bärbara datorn. Mums, gnag sa hon och tuggade i sig hela sladden. Nej, jag bara skojar, inte hela, hon tuggade bara av den på ett ställe men det räcker ju för att jag inte ska få någon ström i min burk.
Jadå, katten klarade sig utan några bestående men, men hon var lite tuffsig i pälsen samma dag.

Jag har varit hemma inatt och kommer vara det i natt med. Jag mår illa, det snurrar och gör ont i huvudet. Känns som ett tryck över bröstet och jag är allmänt hängig. Orkar ingenting, kroppen känns som en blöt filt.
Så den här filten får hänga på tork i natt så får vi se om det känns bättre i morgon.

I går satt jag fast i en bilkö i nästan exakt tre timmar och trettio minuter. Fattar ni hur länge det är? Speciellt när man är extremt pissnödig och hungrig?
Någon lastbil som hade kört på bron i Södertälje så den var helt avstängd för trafik hela morgonen och förmiddagen.
Men tre och en halv timme!
Det gick bra de första två och en halv timmarna sedan började man bli lite lätt irriterad. Alla dårar som byter fil arton gånger fast ingen fil går fortarare än den andra. Ska trycka sig in mellan bilarna bara för att de är ju viktigast i världen. Tror att sådanan människor kanske är hjärnkirurger och på väg till en extremt viktig operation. Kanske till och med en operation på självaste kungen.
Eller också så är de bara dumma i huvudet.
Jag tippar på att hjärkirurger som ska operera stadsöverhuvuden tar en helikopter.

Nu ska jag gå till sängen igen och bara sova några timmar till och kurera mig.

Over and out

1 kommentar:

  1. men åh är du dålig fortfarande?? Vad har du åkt på för skit!? Tänkt massor på dej nu som måste vara ute o åka i det här satans vädret vi haft..själv grinar jag typ nästan var dag haha..livrädd!Vad gör du den 27..eller 28 kanske det var..mars alltså? Tänkte fira lite =)

    SvaraRadera