fredag 11 september 2009

Krampande övertidsarbetare river i åt influensasvin

Nu sitter man här och väntar, inte på bättre tider(eller jo, det också, konjuktuern får gärna vända nu), utan på att åka till det kära arbetet. Räknar redan nu med övertid för det är standard nu för tiden, känns det som.
Men jag försöker att se det positivt, mer klirr i kassan. Eller några dagar ledigt. Det sket sig med det för kvällen som ni ju förstår. Men eventuellt blir det två dagar ledigt i nästa vecka och då innebär det att jag blir ledig från tisdag morgon till tisdag kväll veckan efter. Det skulle vara lyxigt värre.

Plötsligt ordnade jag ju till det så att vi fick en massa att göra här hemma. Jag skulle damsuga och plötsligt så hade jag rivit ner en massa tapet i sovrummet. Det var inte alls meningen, jag lovar, det bara hände.
Ritsch, ratsch liksom.
Riva, riva och åter riva blev det hela dagen lång. Speciell vän rev och rev fast jag sa till han att lägga sig ner och vila. Fast jag vet att han mår bättre, det märks på alla möjliga sätt, så såg han inte allt för fräsch ut mellan rivningarna. Men han var stark, en man. (Eller nej, det var han ju inte, då hade han ju legat på soffan och snyftat om att när en man är riktigt förkyld...osv ;))

Har ni sett den nya brittiska serien på fyran som handlar om en pandemi som slår ut typ hela världen? Känns det som en jättebra idé att sända den nu när det är värsta hysterin med svininfluensan? Jag vet inte det jag. Serien är i och för sig ganska bra och själv är jag inte så hysterisk över svininfluensan, men det finns ju de som redan är rädda och då kanske inte den här serien gör det bättre. Men vad vet egentigen jag?

Jag fattar inte varför jag har så dåligt med ord nu för tiden. Det går trögt att skriva och jag får inte riktigt till det, eller vad jag ska säga. Det blir inga bra texter. Men det beror kanske på att jag inte känner att jag har nåt att berätta. Det känns som lite skrivkramp, eller hjärnkramp. Kramp i allafall.


Over and out

Ps Speciell vän är inget svin även fast han har influensa, det passade bara så bra in på titeln :) Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar