lördag 19 september 2009

Tacka vet jag Fem myror...

Varför vaknar man klockan sju när man är ledig? Det borde vara olagligt. Jag kan inte ens skylla på att barnen väckte mig för jag var uppe först. Dessutom så väcker de aldrig mig när de går upp, de äter frulle och sätter sig vid tv:n. Men det klart, de är ju stora nu, inga småbarn som inte klara sig själva.

Det känns i kroppen idag att jag jobbade på med den där rackarns väggen igår. Men det var det värt. Sitter i soffan och ser hela köket, det är så snyggt. Ännu bättre blir det när vi får fixa till allting. Idag är dock det tråkiga jobbet med att köra hela klabbet till tippen högst på listan över att göra. Det är ju en och annan bräda. Det var minsann inget fuskbygge det där inte. Man kan säga att de gjorde saker redigt på femtiotalet.

Ikväll är vi bjudna på fest. Jag vet inte om jag vill gå eller inte. Vill det på sätt och vis men ändå inte. Får se om det finns barnvakt först och främst. Fast problemet är att om det finns det så vill jag gå på bio också. Mycket man vill, lite tid. Och egentligen känns det inte bra att ha barnvakt ikväll för lillsnodden kom ju hem igår och nu vill man ju vara med honom.
Så vill, vill inte, vill, vill inte.
Den som lever får se, helt enkelt.

Tror inte att det finns någon frukost hemma, ingen tänkte på sådant igår, det var bara rivningsfirman mosa allt som hägrade hela dagen. Så nu blir det till att antingen åka ner till Bagar´n och handla färska frallor eller baka scones. Bagar´n öppnar tio, nu är klockan halv nio. Scones alltså.

SvampBob.
Okeeeeeeej.

Over and out

1 kommentar:

  1. Hm ja det va någon bil som tutade å mig, men jag tänkte att den tutade väll åt någon annan. Anna "Axel" tutade med, men jag var väll seg av mig...
    Kramar!

    SvaraRadera