måndag 14 september 2009

Stor farbrorhund jagar liten men smart flodhäst

Valpträffen var jättekul! Sju nästan lika hundar for omkring som tokar på gräset. Fem valpar och sen en av valpköparnas vuxna hund,farbrorhunden och sen mamman till alla de små. (Det finns sex valpar med matte och husse till en av dem försov sig och missade hela träffen.) Vår lilla flodhäst var minst av dem alla men sprang fortast, tur det för han blev jagad av den stora farbrorhunden hela tiden och sprang in under utemöblerna och gömde sig. Är man inte stor får man vara smart.
Det var nyttigt att få lite hjälp med hur man ska fostra det lilla livet, både Speciell vän och jag fick lite nyttiga tips.
När vi kom hem somnade både jag och flodhästen, vi var nog lika trötta båda två.

Nu har jag vilat upp mig en natt och orkar jobba två nätter. Sen ska jag vara ledig en hel, lång vecka. Åh, vad det ska bli skönt! Jag fattar knappt vad jag ska göra med all tiden. Eller jo, det fattar jag. Först ska vi göra klart i sovrummet, sen ska vi bygga ett skjul, sen ska vi riva en vägg, sen blir det till att klippa gräs och sen misstänker jag att vecka är slut för länge sen. Man får väl se vad man hinner med, huvudsaken är att jag slipper tänka på jobbet i en hel, lång vecka. Det ska bli underbart.

Var hos systeryster idag och firade henne lite på födelsedagen. Inte för att vi brukar fira så mycket när man inte fyller jämnt men en lite orkideé fick hon i allfall. Och en kram.
Roligt att se mina kära syskonbarn. Eller höra är nog mer sant, för man hinner knappt se dem för de far runt som skottspolar båda två. Men hörs det gör de för de pratar både på in och utandningen båda två :) Inte konstigt att man har migrän sa systeryster när vi fikade och lillgrabben berättat förtioelva anekdoter, bla om hans kompis gamelmorfar som tagit en bulle och dött. Tur att man inte tog någon bulle då, sa mamman och log. De är underbara de där två och jag älskar dem av hela mitt hjärta.

I natt ska jag köra till Gottsunda i Uppsala. För er som läser tidningar så fattar ni att jag inte ser fram mot det något vidare. Men jag tänkte det att om de eldar upp lastbilen så får jag väl ta en taxi hem och ha ledigt resten av natten. Bara man inte sitter i bilen under tiden så.

Nu tror jag att broccoligratängen som står i ugnen är klar och den tänker jag sätta tänderna i nu. Gott ska det bli.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Det va en smart flodhäst ni har! :)
    men det var trist att du har gått & blivit sjuk. Krya på dig!
    *Styrkekram*

    SvaraRadera
  2. Jag tycker jättemycket om broccoligratäng *hint hint*

    SvaraRadera
  3. åh jisses..i Gottsunda har man hängt en del..under "misäråren" i Uppsala..Råder ingen att åka dit numera,för allt lär ju bara ha blivit värre ;=)Hoppas du kom helskinnad tillbaka!! Kram=)

    SvaraRadera