lördag 12 september 2009

Svinig natt på jobbet

Vägarbeten, vägarbeten och åter vägarbeten. Hela huvudstaden, alla förorter och europavägarna där uppe belamras av vägarbeten. Det känns som att köra slamon nätterna i ända. Drygt.
Det enda som kan vara lite kul med det är att man får se ställen som man inte skulle få se annars. Och djur. I natt såg jag något svart som stod bredvid vägen och det var stort! Jag saktade ner och när jag kom nära såg jag att det var en stor gris som stod och glodde på mig. Jag åkte därifrån fort innan jag blev smittad.
Ja, av influensan alltså.

Hade pallar till sista stället idag som troligen vägde 8oo-900 kg. Fortsätter det så här kommer jag snart att se ut som Karl-Alfred.


Ettan berättade idag att han mött sin orginalfarsa på en cykelväg häromdagen. Jaha, sa jag, vad sa han då? Ingenting svarade Ettan. De möttes alltså på en liten cykelväg och han säger inte ens hej till sitt eget barn. Trevlig kille det där.


Nu, softa innan jobbet. I morgon ska vi på valpträff med flodhästens alla syskon och deras mattar och hussar. Det blir nog kul. Om jag orkar hålla mig vaken efter en natt på jobbet.

Over and out

2 kommentarer:

  1. E´s pappa är ett rikspucko! Fredda! SUG åt dig!! Att bli "utnämnd" som riktig pappa är en FINT betyg ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja du, vad ska man säga? Han är ju inte så värst charmig, den där P

    SvaraRadera